تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1395 - 4:03
کد خبر : 5029

استاندار گیلان: آغاز عملیات اجرایی سایت نفت و گاز سردارجنگل را در رودسر با جدیت دنبال می کنیم

استاندار گیلان:  آغاز عملیات اجرایی سایت نفت و گاز سردارجنگل را در رودسر با جدیت دنبال می کنیم

جارستان-استاندار گیلان گفت: دولت تدبیر و امید برای آغاز عملیات اجرایی سایت نفت و گاز سردار جنگل رودسر اهتمامی جدی دارد.  محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان و متمرکز چند طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی، عمرانی و خدماتی در شهرستان رودسر، از مذاکرات خود با وزیر نفت در این باره خبر داد و افزود:

جارستان-استاندار گیلان گفت: دولت تدبیر و امید برای آغاز عملیات اجرایی سایت نفت و گاز سردار جنگل رودسر اهتمامی جدی دارد.

 محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان و متمرکز چند طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی، عمرانی و خدماتی در شهرستان رودسر، از مذاکرات خود با وزیر نفت در این باره خبر داد و افزود: شخص وزیر و دولت پذیرفته و قبول کرده اند که این پروژه در این استان و شهرستان رودسر اجرایی شود و ما هم با جدیت آن را دنبال می کنیم.
میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر، نخستین ساختاری است که شرکت نفت خزر، در دریای خزر اقدام به حفاری کرد و صنعت نفت کشور در بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ برای اولین بار، موفق به کشف نفت در دریای خزر شد. این میدان حاوی دو میلیارد بشکه نفت درجاست که حداقل میزان ۵۰۰ میلیون بشکه از این مقدار قابل برداشت است.
همچنین در سال ۱۳۹۳ با انجام عملیات حفاری، دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر کشف شد.
نزدیکی به حوزه های نفتی، شبکه های انتقال نفت و تأسیسات زیربنایی، فاصله از گسل های اصلی زلزله خیز و نزدیکی به مناطق صنعتی از جمله دلایل انتخاب رودسر برای ساخت این سایت پشتیبانی عنوان شده است.
میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر در ۱۸۸ کیلومتری شرق رشت مرکز استان گیلان واقع است.
استاندار گیلان در ادامه سخنان خود ، با بیان اینکه طی ۳۷ سال پس از انقلاب کارهای بزرگی از سوی نظام اسلامی انجام شده، اظهار کرد: در همین سه سال دولت تدبیر و امید، برغم محدودیت های اعتباری و مشکلات بودجه ای که بخشی از آن بواسطه تحریم های ناجوانمردانه و برخی نیز بواسطه سیاست های نادرست قبلی بوده، اقدامات خوبی انجام شده و این روند استمرار دارد.
وی به برخی از این اقدامات اشاره و اضافه کرد: در حوزه مدرسه سازی طی این سه سال، ۲۳۴مدرسه با ۱۱۷ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال در استان ساخته و به بهره برداری رسیده است.
نجفی ادامه داد: علاوه بر این، ۲۵۰میلیارد ریال هم در بحث سیستم گرمایشی مدارس سرمایه گذاری شده و در حقیقت نهضت بزرگی در این حوزه صورت گرفته است.
به گفته نجفی، در کنار اینها ۲۰درصد این مدارس غیر از بخش گرمایشی، از سوی خیرین ساخته شده است.
وی در ادامه سخنان خود خدمت بی منت به مردم را در نظام اسلامی بسیار ارزشمند خواند و افزود: خوشحالم خداوند این توفیق را به من داد تا در این مراسم با ارزش، به جهت قدردانی از تلاش های خالصانه جمعی از خیرینی که قصد خدمت بی ادعا و بی منت را برای مردم دارند، حضور یابم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید در حوزه طرح تحول نظام سلامت اشاره و تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت و بیمه سلامت، کار فوق العاده سنگینی انجام شده و بطور نمونه، گواهی می دهم که مردم برای رفتن به بیمارستان با چه مشکلاتی اعم از بحث پول، چک و ضامن مواجه بودند اما امروز همه بیمارستان های دولتی در حوزه شهری شش تا هفت درصد و روستایی سه درصد است که این، کار ارزشمندی است.
نجفی همچنین از عزم دولت در تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خبر داد و گفت: وزیر نفت بعنوان وزیر معین دولت در استان گیلان برای این راهبرد مشخص شده و خوشبختانه اهتمام لازم در این زمینه وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مراودات خارجی به یمن اندیشه بین المللی دولت ، فعالیت دستگاه دیپلماسی و حضور قدرتمندانه مرزداران نظامی، امنیتی و انتظامی در کشور و حمایت هایی که رهبری معظم انقلاب از تیم هسته ای کشورمان و دولت داشته اند، وضعیت خوبی دارد و این شرایط ، بستر و امکان لازم را برای توسعه همه جانبه کشور فراهم کرده که باید از این فضا و فرصت، به خوبی استفاده کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه از سرمایه گذاران استقبال و حمایت می کنیم، تصریح کرد: همه وقت خود را برای حمایت از سرمایه گذاران می گذارم و انتظار دارم کمک به مردم در سرلوحه امور باشد.
نجفی با بیان اینکه می کوشیم همه سرمایه ها را در استان جذب کنیم، ادامه داد: از حق گیلان در مرکز کوتاه نمی آییم و از حضور پی در پی در وزارتخانه ها و نهادها عقب نشینی نمی کنیم تا حق استان را مطالبه کنیم.
وی افزود: تلاش می کنیم تنگناهای اعتباری مربوط به راه آهن، آزادراه و بزرگراه رفع شود و اعتبار لازم در این زمینه فراهم شود.
بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار گیلان در پایان این مراسم با حضور در بیمارستان شهید انصاری رودسر، بخش ICU این بیمارستان را افتتاح کرد. وی همچنین با حضور در روستای بازرگان محله بخش مرکزی رودسر، یک سالن ورزشی و یک واحد آموزشی را افتتاح کرد.
شرکت بین المللی طلیعه عمار چندین پروژه شامل بخش ICU بیمارستان شهید انصاری رودسر، سالن ورزشی پاسدار شهید نصرالله اکبر پور در بازرگان محله، بازسازی دبیرستان دخترانه شهدای بازرگان محله، اصلاح و تقویت شبکه برق بازرگان محله، آسفالت روستای بازرگان محله، احداث یک دهنه پل و چند طرح دیگر در مجموع با ۱۰ پروژه با سرمایه گذاری یکصد میلیارد ریال را انجام داده است.
شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.